Een beloftevol nieuw jaar
Het nieuwe jaar kondigt zich alweer aan. De voorspellingen voor 2016 zijn niet van de minste; technologie-experten zien de komst van ‘virtual reality’ en zelfrijdende auto’s, operationele specialisten doen er alles aan om die ‘last mile’-uitdaging nu eindelijk van de baan te krijgen, marketeers zien de creatieve multimediamogelijkheden de pan uit swingen en iedereen is het er nu wel over eens dat omnichannel de enige ‘way to go’ is.
Het zijn allemaal zaadjes die de voorbije jaren zijn gezaaid en komend jaar geoogst zullen worden. RetailDetail droeg alvast zijn steentje bij als inspiratieplatform. Winkel van de toekomst The Loop blijft een publiekstrekker met zijn 12.000 bezoekers per jaar, terwijl ook de Future of Shopping Roadshow, met zijn rondreizende containers, een schot in de roos blijkt. In samenwerking met Unizo en partners wist RetailDetail dit jaar lokale handelaars van over heel Vlaanderen te bereiken, in hun eigen thuisbasis.
Ook is het RetailDetail-magazine voortaan CIM-gecontroleerd, waarvan het proces-verbaal binnenkort door het CIM gepubliceerd wordt. Naast de unieke online positie komt RetailDetail dus ook aardig uit de hoek in de offline wereld. Dat bewijzen natuurlijk ook al de evenementen, waar RetailDetail dit jaar weer een 3.000-tal mensen mocht ontvangen.
Alles om omnichannel te inspireren
“Alles wat we doen, staat in het teken van omnichannel inspireren. Dit doen we on- en offline, zowel digitaal als via onze diverse fysieke activiteiten”, aldus Jorg Snoeck, oprichter van RetailDetail. “In januari kondigen we nog onze nieuwe activiteiten aan en dankzij de komst van Stefan Van Rompaey, kersvers hoofdredacteur Food, gaan we ook actief onze marktpositie versterken in de ‘food’.”
Maar eerst is het tijd om de kerstkalkoen te laten aanrukken en hopelijk iedereen te laten genieten van een warme en liefdevolle eindejaarperiode. Het harde werk van het afgelopen jaar hoort natuurlijk op feestelijke wijze gevierd en beloond te worden.