Vanwaar dit eigenzinnige project?
Jorg Snoeck, CEO RetailDetail: “De retailsector is de laatste jaren enorm geëvolueerd en kent vandaag veel uitdagingen. De consumenten winkelen niet meer zoals vroeger: het winkelproces is gefragmenteerd. Het gaat al lang niet meer enkel over de fysieke winkels, het gaat over een omnichannelverhaal waarin de consument beslist waar, wanneer en hoe hij zijn spullen koopt.”
Wat is de meerwaarde voor retailers?
J.S.: “RetailDetail wil retailers helpen bij deze transitie. THE LOOP is een experience center dat gebaseerd is op concepten van ‘the shop of the future’. Met THE LOOP wil RetailDetail retailprofessionals inzichten verschaffen en handvaten aanreiken over hoe de consument in de toekomst gaat shoppen.”
Waarom is een bezoek aan THE LOOP onmisbaar?
J.S.: “THE LOOP zal visionair, baanbrekend en verrijkend zijn, maar tegelijk ook onderbouwd en optimistisch. De bezoeker doorloopt immers de volledige customer journey met de bril van de consument, maar hij kan het pad even goed doorlopen met de bril van de retailer of fabrikant op. Zo ondervindt hij echt aan den lijve wat de retail in de nabije toekomst te wachten staat.”
De deuren gaan open in oktober. Is THE LOOP van tijdelijke of blijvende aard?
J.S.: “THE LOOP zal een permanent karakter hebben, maar er zullen ook wisselende thema’s (o.a. ‘fair planet’ en real-time) aan bod komen. De bedoeling van RetailDetail en het strategie- en ontwerpbureau JosdeVries The Retail Company, waarmee we voor de ontwikkeling van het concept in zee zijn gegaan, is dat het geheel steeds dynamisch en vernieuwend blijft.”
Interesse in een samenwerking? Past jouw concept in dit project? Contacteer sales@retaildetail.be