Welke retailer beantwoordt het best aan de steeds hogere verwachtingen van de consument? Dat is de vraag die RetailDetail wil beantwoorden met de lancering van een nieuwe, transparante en objectieve retailaward.
Shoppers bekronen hun favoriete winkel
Het is in deze turbulente tijden voor retailers niet makkelijk om de veranderende noden van shoppers te achterhalen én te beantwoorden. Wat willen die klanten nu eigenlijk écht? En voldoen we aan hun hoge eisen? Dat is exact wat de award “Favoriete Winkel van de Belgen” wil achterhalen: aan de hand van een enquête bekronen shoppers hun favoriete winkel. In welke winkel werden verleid door het aantrekkelijke aanbod? Waar werden ze supervriendelijk bediend? Waar konden ze comfortabel winkelen, werden ze enthousiast omwille van de beleving of de innovatiekracht…?
Een publieksprijs is nieuw voor RetailDetail. De leidende b2b-retailcommunity in de Benelux reikt al geruime tijd business-to-business awards uit, zoals de RetailDetail Award en de Omnichannel Award. Vanwaar nu deze stap? We kregen vanuit de sector het signaal dat er ook vraag is naar een publieksaward, een onderscheiding op basis van transparante en objectieve criteria, zonder commerciële bijbedoelingen.
We zoeken een winkel die:
• Een onweerstaanbaar commercieel aanbod formuleert
• Zich onderscheidt met een unieke winkelbeleving
• Steeds weer weet te verrassen
• Bijzonder klantvriendelijk is
• Goed inspeelt op de verwachtingen van de lokale consument
• Aandacht heeft voor duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Hoe werkt het?
Shoppers hebben van 23 september 2019 tot en met 28 oktober 2019 de mogelijkheid om de enquête in te vullen en te stemmen op hun favoriete winkel. Ze kunnen daarbij enkele mooie prijzen winnen.
De awardwinnaar maken we bekend tijdens het hoofdprogramma van de RetailDetail Night, die op 28 november 2019 plaatsvindt in San Marco Village (Schelle). Boek hier alvast uw ticket!