De RetailDetail Day 2016 belooft een knaller te worden, al zeggen we het zelf. Maar neem ons woord er niet voor, en ontdek hier zelf de ‘line-up’ voor deze retail-topdag op 22 september.
Van Chinese webshopper tot Generatie Z
De RetailDetail Day 2016 wordt een zoektocht naar nieuwe inzichten en verfrissende ideeën, die je als merk of retailer helpen het anders en (nog) beter te doen. En wie beter om je daarbij bij te staan dan deze doorwinterde specialisten van het retailvak:
– Roland Palmer, CEO van Alibaba Group Nederland
De grootste internetwinkel van China, Alibaba, opent in Brussel een kantoor en helpt retailers en merken om producten uit de Benelux in China te gaan verkopen. Door de stap van Alibaba wordt in één klap een half miljard Chinese consumenten bereikbaar voor kleinere bedrijven uit de Benelux. Nederlands CEO Palmer voorziet grote kansen voor bedrijven die bijvoorbeeld actief zijn in voeding, luxegoederen en artikelen voor kinderen.
– Olivier Van den Bossche, CEO en voorzitter van het management bij Galeria Kaufhof
Olivier Van den Bossche pleit voor een heropleving van de warenhuizen in Europa. Als verantwoordelijke voor 130 warenhuizen in Duitsland en België, waaronder de bekende retailmerken Galeria Kaufhof en Galeria Inno, is Olivier Van den Bossche ervan overtuigd dat warenhuizen klanten aantrekken door middel van een combinatie van innovatieve assortimenten, een opwindende shopervaring en ‘best in class’ dienstverlening in alle kanalen.
– Damien Poelhekke, hoofd voor de Benelux bij Made.com
Oorspronkelijk afkomstig uit Nederland, startte Damien zijn carrier in de financiële sector bij Rabobank. Sinds 2012 is hij echter actief binnen e-commerce, toen Poelhekke aan de slag ging bij Zalando in Berlijn. Hij groeide er door tot Senior Business Development Manager. In 2014 zette hij de stap naar Made.com, de hippe Britse online meubelverkoper, om de webretailer in de Benelux te laten doorbreken.
– Jérôme Caille, CEO van Accent Jobs
Generation Z, de generatie van de tieners van vandaag, komt er aan. Jérôme Caille vertelt op de RetailDetail Day een opmerkelijk positief verhaal over de toekomst op de werkvloer met ‘Generation Z’. Na een grootschalig onderzoek tussen de verschillende generaties presenteert Caille u graag de resultaten binnen de niche retail.
– Carole Lamarque, founding partner bij Duval Union
Carole Lamarque is gepassioneerd door strategische marketing, het lanceren van innovaties en nieuwe technologieën. Haar liefde voor innovatie deed ze op in de sectoren van IT, energie en media, waar ze actief was bij bedrijven als Mobile Vikings, Telenet en Proximus. Ze zet digitale media voorop in haar geïntegreerde marketingplannen, met influencer marketing als een sleutelfactor tot succes. Als founding partner van Duval Union Consulting helpt Lamarque bedrijven met hun digitale transformatie.
Op de RetailDetail Day gaat ook de uitreiking van de categorieprijzen voor de awards ‘Qrf Retailer of the Year 2016 – 2017′ door. Ook worden op deze dag de winnaars van de Qrf Cross-Channel Award bekend gemaakt. Deze prijs gaat naar de retailer die online en offline het beste weet te combineren. De overall-winnaar wordt naar jaarlijkse traditie op de RetailDetail Night bekendgemaakt.
Klik hier om tickets te kopen voor de RetailDetail Day 2016 of voor meer informatie.