Op 27 april 2017 organiseert RetailDetail weer het jaarlijkse RetailDetail Congress. Is e-commerce dood? Na de vele doodverklaringen van de fysieke winkel, moeten we ons de vraag stellen of ook online shoppen niet al stervende is. Dat doen we met een internationaal trio van topsprekers!
Wat met de post-digitale wereld?
Het gaat vandaag en morgen om inline of ‘onlife’ retail, zoals Wijnand Jongen, bezieler van Thuiswinkel.org, het noemt. Key-notespreker Wijnand Jongen heeft er een heel boek over uit, dat je op het RetailDetail Congress gratis mee naar huis krijgt.
Retail Prophet Doug Stephens, 2e key-note spreker op het RetailDetail Congress, heeft het eveneens over een post-digitale wereld. Hoe zorg je ervoor dat je toch nog verkoopt en standhoudt ten opzichte van reuzen als Amazon en Alibaba? Na zijn bestseller The Retail Revival heeft hij trouwens een gloednieuw boek uit, waar hij op 27 april zeker het beste uit zal halen.
De Britse Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, heeft uit haar vele winkelbezoeken, gesprekken met retailers en trendtours alvast als geen ander de ‘best practices’ weten te verzamelen. Ze spant dan ook terecht de kroon op het hoofdprogramma van het RetailDetail Congress.
Nieuw voorprogramma: #Communication
RetailDetail Congress presenteert dit jaar ook weer vier hooggespecialiseerde voorprogramma’s: #Marketing, #GrowthHacking, #Gamechangers en – nieuw in samenwerking met Media Marketing – #Communication.
Deze voorprogramma’s bieden in hun vakgebied telkens hele hands-on en concrete workshops of seminaries van toonaangevende specialisten, zoals geroemd event manager Peter Decuypere (Holy Trinity Events), Stardekk-CEO Vincent Goemaere en Isabelle Dumortier van Tutu Shop.