1.500 punten tegen eind 2015
Recupel zorgt bij de inzamelpunten voor de volledige afhandeling: zowel de administratieve rompslomp, het ophalen van volle units en het plaatsen van nieuwe units. Voor retailers die dergelijke punten plaatsen, is alles volledig gratis. Recupel wil het aantal inzamelpunten nu stevig opdrijven en mikt op een totaal van 1.500 Recyclepunten tegen het einde van het jaar. Het wil zo de hoeveelheid ingezamelde elektro vergroten.
“Mensen laten vaak oude toestellen thuis slingeren, ook al weten ze dat ze die nooit meer gebruiken of dat ze stuk zijn. De nabijheid en het gebruiksgemak van een RecyclePunt verlagen de drempel: als klanten zien dat de winkel waar ze geregeld komen een RecyclePunt is, zijn ze sneller geneigd om de stap naar inzamelen te zetten”, stelt het bedrijf.
Uit een onderzoek van GfK blijkt trouwens dat de aanwezigheid van een Recyclepunt in een winkel het aantal bezoekers kan opdrijven: de helft van de winkelbezoekers zegt liever boodschappen te doen in een winkel mét een Recyclepunt.