Het Franse luxe bedrijf LVMH heeft in 2015 een recordomzet weten te halen. Dat had het te danken aan betere prestaties in zowel Europa, de Verenigde Staten als Japan. In andere Aziatische landen was de markt moeilijker.
Groei in alle segmenten
De totale omzet van LVMH strandde in 2015 op 35,7 miljard euro. Dat is een stijging van 16 procent ten opzichte van een jaar eerder. Ook de organische omzet kende een groei van 6 procent. In het vierde kwartaal alleen ging de omzet de hoogte in met 12 procent.
De nettowinst van LVMH kwam zo uit op 3,573 miljard euro, goed voor een groei van 20 procent ten opzichte van een jaar eerder. “De resultaten van 2015 bevestigen de mogelijkheid van LVMH om te groeien en marktaandeel te winnen, ondanks economische en geopolitieke onzekerheid”, zegt Bernard Arnault, CEO van LVMH.
Elk segment van LVMH wist in 2015 zijn omzet op te drijven. De grootste groei was te vinden bij Watches & Jewelry, dat er met 19 procent op vooruit ging, maar ook bij Wines & Spirits (+16 procent), Fashion & Leather Goods (+14 procent) en Perfumes & Cosmetics (+15 procent) was er sprake van groei. Bij LVMH geloven ze dat deze groei ook kan worden doorgetrokken in 2016.