De strijd om de Mercuriusprijs kan herbeginnen: Comeos gaat weer op zoek naar het winkelconcept van het jaar en roept handelaars op om hun kandidatuur in te dienen. In oktober weten we wie de prestigieuze prijs wint.
Prestigeprijs
Vorig jaar won Hypermarkt Carrefour Mons Les Grands Prés het Mercuriusbeeldje: in Bergen experimenteerde Carrefour met nieuwe toepassingen in een hypermarkt, en dat vond de jury bijzonder geslaagd. De tweede prijs was voor Júttu, het nieuwe concept van A.S. Adventure. De Connections Travel Stores werden bekroond met de derde plaats.
De Mercuriusprijs is geen geldprijs, maar is wel prestigieus omdat de bekendste retailexperts van dit land de concepten beoordelen en via ‘mysteryshopping’ hun uiteindelijke keuze bepalen. Voor het personeel van het winnende concept is de prijs een echte erkenning en een geweldige boost om door te zetten en het concept verder uit te rollen.
Retailexperts kiezen de winnaar
Comeos kiest het winkelconcept van het jaar niet zelf, maar doet hiervoor een beroep op zeven retailexperts. Claude Boffa, academisch directeur van het Solvay Retail Management Programme, leidt als juryvoorzitter alles in goede banen. Benjamin Wayens (docent geomarketing ULB) is dit jaar nieuw in de jury.
Samen met professoren Gino Van Ossel (professor retail en trade marketing bij Vlerick Business School) en Malaika Brengman (professor marketing & consumer behavior VUB), Katelijn Quartier (academisch directeur Retail Design Lab), Stefan Van Rompaey (hoofdredacteur RetailDetail) en Silvie Vanhout (The Retail Academy) selecteren ze tien laureaten uit de ingezonden dossiers. Tijdens een spetterende prijsuitreiking op 25 oktober maakt Comeos de winnaar bekend.
Handelaars die een dossier willen inzenden, kunnen dit nog tot 6 juni via het inschrijvingsformulier op www.mercuriusprijs.be.