(update) De Belg Rudy Van Rillaer is sinds 1 januari aan de slag als topman voor de nieuwe Belgische tak van postbedrijf PostNL. Met de aanduiding van Van Rillaer als Managing Director van PostNL België toont PostNL zijn ambitie voor de Belgische markt.
Groeimogelijkheden in België
“Tegen 2020 willen wij met PostNL België een onmisbare speler op de Belgische markt zijn. We streven ernaar om dé aanbieder van post-, pakketten- en logistieke oplossingen in specifieke markten te zijn.” zegt Rudy Van Rillaer. “Binnen de verschillende afdelingen van PostNL België worden voortdurend nieuwe producten ontwikkeld, waardoor onze positie binnen de diverse marktsegmenten versterkt wordt.”
Die ambitie op de Belgische markt is niet vreemd. Steeds meer Belgen vinden immers de weg naar online shoppen en ze doen dat vaak bij Nederlandse webshops, zoals Coolblue en Bol.com. De focus van PostNL ligt momenteel dan ook op de groeimogelijkheden in België.
“E-commerce wordt steeds belangrijker, ook in België.” verklaart Rudy Van Rillaer. “Wij bieden onze klanten een totaal logistiek netwerk. Zowel voor kleine als grote pakketten, voor internationale zendingen, voor leveringen die bv. ook een installatie of montage vragen als voor dienstverlening binnen de farmaceutische sector brengen wij nu al totaaloplossingen. Dankzij de nieuwe Belgische structuur kunnen we optimaal inspelen op de behoeften van onze Belgische klanten.”