Dankzij het plan van de stad Roeselare om leegstand aan te pakken, vonden in nauwelijks vijf maanden tijd al 13 nieuwe handelszaken – bij wie conceptketen JUTTU – hun weg naar het kernwinkelgebied.
Roeselare B(l)oeit
Een kleine vijf maanden geleden stelde Roeselare zijn ambitieuze plannen voor om uit te groeien tot de “koningin der winkelsteden“. Een van de speerpunten is het plan “Roeselare B(l)oeit”, dat nieuwe winkels moet lokken naar het Roeselaarse kernwinkelgebied door middel van subsidies voor ondernemers die kleine winkelruimtes samensmelten tot economisch leefbare handelspanden, voor nieuwe handelszaken die er zich komen vestigen en voor handelaars die hun zaak verhuizen naar het kernwinkelgebied.
Het plan heeft zijn start alvast niet gemist: in nauwelijks vijf maanden tijd vestigden zich dertien nieuwe handelszaken in het stadscentrum. Daarbij JUTTU (die op 25 maart opent), kledingzaak Chloë, kinderkledingzaak Okaïdi en een Proxy Delhaize, terwijl interieurzaak Vida Design uitbreidde.