Het team van RetailDetail blijft groeien: deze week haalden we opnieuw een jonge kracht aan boord. Sinds maandag 22 mei werkt Pieter Malfliet bij RetailDetail als Event & Partnerships Manager.
Aanspreekpunt
Events vormen een belangrijke pijler van het krachtige RetailDetail-communicatieplatform, naast de websites en elektronische nieuwsbrieven, het RetailDetail Magazine en de gepersonaliseerde RetailDetail Foodkrant. Pieter Malfliet zal voortaan de events coördineren en wordt daarbij ook het aanspreekpunt voor onze partners en sponsors.
Pieter behaalde een bachelor bedrijfsmanagement, afstudeerrichting marketing aan de Hogeschool Gent, aangevuld met een extra bachelor officemanagement, event- en projectmanagement aan de Arteveldehogeschool. Na stages bij onder andere Kinepolis en eventbureau Nasty Mondays ging hij in 2016 als marketing & salesassistant en eventcoördinator aan de slag bij Editing Media Group (EMG), de uitgever van de vakbladen StoreCheck, RetailUpdate en Elektro-Verkoop.
“Gaan voor innovatie”
Pieter Malfliet is intussen al de derde medewerker van EMG die de overstap maakt naar RetailDetail, na hoofdredacteur Stefan Van Rompaey (sinds december 2015) en accountmanager Kjëll Bries (sinds april 2017). Samen gaan ze een geolied team vormen om alle retailprofessionals in de Benelux nog beter te bedienen.
“Net als de retailwereld wordt ook de uitgeverswereld geconfronteerd met ingrijpende veranderingen”, weet RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck. “Vakbladen kunnen niet langer teren op hun inkomsten uit printadvertenties en moeten nieuwe zakenmodellen ontwikkelen. Bij RetailDetail gaan we resoluut voor innovatie om de komende jaren verder te groeien.”