De Nederlandse dierenspeciaalzaakketen Pets Place wil ook in België een webwinkel openen. Vandaag zijn de producten van Pets Place in België enkel te koop via bol.com.
Explosieve groei
De online groei van Pets place is op zijn minst spectaculair te noemen: in 2017 haalde het bedrijf een omzet van 4 miljoen euro uit e-commerce, vorig jaar verviervoudigde dat bedrag tot 16 miljoen. De cijfers hebben betrekking op de eigen webshop en de verkoop via bol.com. Sinds begin 2018 werkt Pets Place samen met het online platform van Ahold Delhaize, waardoor het bedrijf nog meer klanten kon bereiken en zijn afzetmarkt ook kon uitbreiden naar België. Gezien het succes van die operatie, heeft algemeen directeur Ard Malenstein nu ook plannen voor een eigen webshop in België.
Volgens de topman heeft het bedrijf de groei vooral te danken aan de service: “Zo bieden we een dierenartspraktijk in verschillende winkels aan (Vets Place) en is er ook een trimsalon voor het huisdier“, geeft hij enkele voorbeelden in een gesprek met De ondernemer. Vanaf volgend jaar biedt de keten een afhaaldienst aan, waarbij online bestelde producten kunnen afgehaald worden in de dichtstbijzijnde winkel.
Advies
“Het draait altijd om die service en de snelle levertijd”, gaat Malenstein verder. “En om advies. Ook online. Maar liefst 150.000 mensen komen maandelijks voor advies naar de site. Dat getal blijft groeien. Met behulp van een speciale tool kunnen ze hun eigen grappige en schattige huisdierenfoto’s en filmpjes delen op onze site. Verder is er onder meer een vip-club, kunnen klanten sparen voor gratis producten en we bieden een verjaardagsservice.”
Naast de explosieve groei van de online activiteiten doen ook de fysieke winkels van Pets Place het nog steeds goed, met een groei van zo’n 10%. De keten heeft intussen 175 winkels verspreid over heel Nederland.