20.000 referenties op 5.000m²
Vlakbij waar voorheen de grootste Baby2000-vestiging van het land lag, bevindt zich vandaag de grootste Europese winkel van overnemer Orchestra. De opichter van die keten, Pierre Mestre, en de burgemeester van Zaventem mochten vandaag plechtig het lint doorknippen.
De winkel huisvest 20.000 productreferenties en stelt vijftig personen te werk. Orchestra wil in alle productcategorieën de ruimste keuze te bieden, bestaande uit zowel de eigen labels Prémaman en Orchestra als nationale merken. Volgens topman Mestre is dat immers dé manier om de concurrentie van onlinespelers als Amazon tegen te gaan.
Prémaman krijgt daarbij overigens een duidelijke ‘revival’: het Belgische merk is voortaan nog het enige merk van zwangerschapskleding dat in de rekken van Orchestra te vinden valt, en het gamma wordt verder uitgebreid met onder meer huistextiel, beddengoed en een eigen lijn kinderwagens.
Hersteldienst voor kinderwagens
Alle producten worden in de Zaventemse winkel dan ook gepresenteerd in eigen corners en shop-in-shops. Primeurs voor deze vestiging zijn een koffiehoek uitgebaat door koffieketen Columbus (“want een geboortelijst samenstellen duurt gemiddeld 2 à 4 uur”), een kinderschoeneneiland waar grote merken als Puma en Nike voor het eerst op de voorgrond treden en een aparte hoek met sportkledij voor de jongsten.
Een andere blikvanger in het winkelpunt is de hersteldienst voor kinderwagens: wie een defecte kinderwagen heeft, kan hier een vervangmodel uitlenen totdat de eigen wagen hersteld is. Om ook een assortiment speelgoed aan te bieden, ging Orchestra daarenboven een samenwerking aan met het Franse enseigne King Jouet, die op de winkelvloer een ruime shop-in-shop heeft.
‘Groei zolang er kinderen zijn’
Of de groep geen problemen ondervindt door de crisis? “De crisis bestaat alleen in de hoofden van de mensen. Zolang er kinderen geboren worden, is er toekomst voor ons. Waarom ging het dan niet meer goed met Prémaman? Gewoon omdat Baby2000 het zo goed deed,” aldus Mestre.
De winkel is sinds vrijdag open en in de eerste twee dagen na de opening werd volgens Mestre al een omzet van 220.000 euro gedraaid. Zo werden zaterdag alleen al 95 autostoeltjes verkocht, stipt de Fransman aan.