“Jongeren willen geen bezit, ze willen toegang”
In een wereld waar zich demografische (aard)verschuivingen voordoen, waar het internet de maatschappij op zijn grondvesten heeft doen daveren en waar globalisering geen evolutie maar een feit is geworden, staat de waardenketen zwaar onder druk. Het systeem moet zich gaan aanpassen aan de nieuwe realiteit, aldus Jorg Snoeck.
Voorbeelden daarvan zijn al volop te vinden bij zij die niet bij bang zijn van verandering, meer bepaald opkomende markten en opkomende generaties. Het is bij hen dat de nieuwe ontwikkelingen zich voordoen: zo zijn de jongeren van vandaag, generaties Y en Z, de eersten die echt opgroeiden in de wereld van het internet.
Door geconfronteerd te worden met de moeilijke huidige omstandigheden hebben jongeren een volledige nieuwe kijk ontwikkeld. Het zijn de ‘millenials’ die het ware potentieel van het internet ontdekten en het zijn diezelfde millenials die een geheel nieuwe economie creëerden. Een economie die door de traditionele bedrijven ‘disruptief’ genoemd wordt en met alle mogelijke middelen moet bestreden worden.