Vanmiddag heeft de Duitse groothandelsketen Metro haar elfde Belgische vestiging geopend aan de Belgische kust. De vestiging in Middelkerke wil onder andere “vergeten vissoorten” weer onder de aandacht brengen. De winkelopening zorgt voor 25 jobs.
Drie winkelopties
Op een oppervlakte van 2000 m² wil Metro 8000 artikelen aan de man brengen, waarvan veel lokale producten. Middelkerke volgt het Antwerpse winkelconcept, dat in 2016 voor het eerst werd getest en dat volledig in het teken staat van gastronomoie. Zoals steeds mikt Metro dan ook op (horeca)professionals, die bij aankoop drie opties krijgen: in de winkel aankopen en zelf de artikels mee naar huis nemen, online shoppen en rekenen op thuislevering of de gulden middenweg: in de winkel aankopen en de artikels toch thuisgeleverd krijgen.
Sterrenchef Filip Claeys ziet in één opzet van de winkel alvast een bijzonder duurzaam kantje: “Met onze organisatie willen we weer aan visvangst doen met respect voor de vis. In plaats van te laten vissen wat we willen eten, moeten we met zijn allen opnieuw leren eten wat de visser vangt. We zijn heel enthousiast dat METRO ons hierin steunt om vergeten vissoorten mee op het menu te zetten. Samen met de nieuwe METRO-groothandel en haar klanten kunnen wij op die manier de consumenten overtuigen van de kwaliteit van onbeminde vissoorten en bijvangst, want zij zijn minstens even lekker.”