Met een volledig vernieuwd management wil de Duitse discountketen TEDi snel naar 5000 winkels in Europa. De retailer voelt de hete adem van Action in de nek.
Miljoenenmislukking
TEDi heeft een nieuwe CEO: het is de Kroaat Petar Burazin, een internationaal ervaren retailmanager met een verleden bij Lidl, Aldi, Kik en Woolworths. Hij moet de non-fooddiscounter weer op koers krijgen na een moeilijke periode: TEDi heeft een mislukte uitbreiding van het textielassortiment achter de rug, die het bedrijf miljoenen euro’s heeft gekost. Bovendien ondervindt de prijsvechter op zijn thuismarkt steeds meer concurrentie van zijn snel groeiende rivaal Action, schrijft Lebensmittel Zeitung.
Stefan Heinig, de eigenaar van TEDi (en ook de voormalige eigenaar van textieldiscounter Kik), heeft daarom de afgelopen maanden de hele top van het bedrijf vervangen, met de nieuwe CEO als sluitstuk. TEDi heeft momenteel bijna 3.000 winkels in Europa en ambieert er op termijn 5.000. De retailer ging recent van start in Frankrijk en voor de zomer opende ook een eerste Belgische winkel de deuren.