Uitbreiden naar 1.000 vestigingen
Top Brands wil het concept van Wasbar nu verder verbeteren en nadien nationaal en internationaal uitrollen. Top Brands wil vooral het aanbod voeding uitbreiden: zo moeten er snacks komen die klanten ook mee naar huis kunnen nemen. Een samenwerking met Pizza Hut staat nog niet op de planning.
Om te beginnen wil Top Brands Wasbar in België uitbreiden naar dertig tot veertig vestigingen, maar de internationale plannen zijn nog veel indrukwekkender: zo wil Top Brands volgend jaar al naar Frankrijk trekken, waar er plaats moet zijn voor 150 tot 200 vestigingen. Het uiteindelijke doel is om ongeveer duizend Wasbars te openen verspreid over onze buurlanden en Zuid-Europa.
Oprichters blijven betrokken
De eerste Wasbar werd in 2012 door Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde geopend in Gent. Momenteel zijn er ook al Wasbars in Antwerpen en Kortrijk en haalt de keten een omzet van ongeveer 900.000 euro. Er wordt omwille van lopende investeringen wel nog verlies gemaakt.
Zowel Henau als Vandenbogaerde behouden een participatie in het bedrijf en ze zullen ook betrokken blijven. Ze zullen daarnaast de pr verzorgen van Wasbar en van Paul, een bakkerijconcept dat ook in handen is van Top Brands.