Als gevolg van de maatregelen tegen het coronavirus wordt de kalender van het Vlerick Retail Platform aangepast: de eerstvolgende sessie wordt een virtuele meeting, in het najaar volgen (hopelijk) wel nog drie fysieke studiemiddagen.
Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen
De eerste sessie van het Vlerick Retail Platform, met als sprekers Primark en Runners’ Lab, was oorspronkelijk gepland op 12 maart en wordt verplaatst naar donderdag 3 september. De sessie van 5 mei zal wél plaatsvinden, maar dan online, via Zoom. Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn de centrale thema’s op deze studiemiddag. Het zijn onderwerpen die razendsnel aan belang winnen in de retailsector.
Thijs Maartens, die mee aan de wieg stond van Robuust, brengt het verhaal van de eerste verpakkingsvrije winkel van België. Duurzaamheid is dé bestaansreden van het bedrijf. Anne-Clotilde Picot, Country Business Development Manager bij IKEA België, zal toelichten hoe de woonwinkelketen haar reikwijdte inzet om een positieve impact te hebben op mens en planeet, en om consumenten te inspireren hetzelfde te doen. Beide presentaties zullen in het Engels verlopen.
De sessie vindt plaats via Zoom, op 5 mei om 14u. Meer informatie vind je op de website van het Vlerick Retail Platform. RetailDetail mag vier lezers GRATIS uitnodigen. Stuur om kans te maken voor vrijdag 24 maart om 12u een mailtje naar redactie@retaildetail.be met uw naam, bedrijf, functie en contactgegevens.