In Sint-Katelijne-Waver heeft de vzw Winkelpromotie Philip Peeters aangeduid als de nieuwe centrummanager voor de gemeente. Hij moet het winkelgebeuren in de regio heel wat aantrekkelijker maken.
Digitaal en fysiek uitspelen
“Sint-Katelijne-Waver heeft heel wat troeven. Die moeten we ten volle uitspelen”, zegt Philip Peeters aan Made in Mechelen. Dat zal verder gebeuren onder de naam Skwinkel en dat zowel digitaal als in de fysieke winkels: “Onze acties zullen zo veel mogelijk via de digitale kanalen en bij onze aangesloten winkeliers te vinden zijn.”
Daarnaast wil Peeters ook de verschillende toeristische pluspunten van de regio in de verf zetten, om zo meer klanten naar Sint-Katelijne-Waver te lokken. “We leven in een groentestreek, er zijn tal van mooie wandelingen en we hebben één van de mooiste wintertuinen van Europa. Deze sterktes willen we commercialiseren met de handelaars”, aldus Peeters.
Om het aanbod nog verder uit te breiden wordt er ook nog gezocht naar nieuwe winkels die zich willen aansluiten bij Skwinkel. “Een leuke boekhandel, hippe kledingwinkel of interessante kunsthandelaar staan alvast op ons verlanglijstje. Maar ook andere starters die zich willen vestigen, kunnen contact opnemen met de centrummanager om hun idee te bespreken.”