Michael Specht wordt vanaf 15 april de nieuwe CEO van het Duitse Beate Uhse. Hij zal een dubbelrol vervullen binnen het bedrijf, want hij krijgt ook de post van COO toegewezen. Naast hem blijft Cornelis Vlasblom wel CFO.
Stoelendans
Zo hoopt het bedrijf een einde te stellen aan de vele veranderingen binnen het bestuur: in januari stapte daar Nathal van Rijn op als CEO, na amper drie maanden in dienst te zijn geweest, en in maart werd besloten om het contract van COO Dennis van Allemeersch niet meer te verlengen. Na het vertrek van Van Rijn had die tijdelijk ook de positie van CEO ingevuld.
Specht heeft doorheen de jaren al heel wat ervaring opgedaan: zo was hij baas van de Duitse tak van Starbucks en verkoopdirecteur bij het sportmerk Puma. Hij krijgt nu de taak om de Beate Uhse terug op het juiste spoor te krijgen. Het moederbedrijf van Pabo en Christine le Duc bevindt zich immers al een tijdje in een diepe crisis, met dalende omzetten als gevolg.
Nochtans zijn er al verschillende pogingen ondernomen om het bedrijf te hervormen. Zo werden er heel wat winkels gesloten en stortte het zich volledig op de online verkoop, maar ook dat hielp niet om Beate Uhse uit het slop te halen.