Voorlopig(?) is het niet meer mogelijk om bestellingen te plaatsen bij Neckermann.com. De webshop heeft het over ‘technische en organisatorische’ problemen, maar dat is vaak een voorbode voor meer slecht nieuws.
Steeds meer klachten
“In verband met technische en organisatorische problemen zijn wij momenteel niet in staat om nieuwe bestellingen aan te nemen”, staat er te lezen op de startpagina van de webwinkel. Wat er precies aan de hand is, is niet duidelijk. Neckermann.com wilde alvast niet reageren op vragen van Twinkle.
De laatste tijd nemen de klachten over Neckermann.com bij de Nederlandse Consumentenbond toe. Zo zouden er afgelopen jaar meer dan 500 klachten over de webshop zijn geregistreerd op het digitale klachtenkompas van de consumentenorganisatie. Die gingen vooral over geheel of gedeeltelijk niet-geleverde bestellingen, te late terugbetalingen en een slecht bereikbare klantendienst. “Het is niet de eerste keer dat we klachten krijgen over deze webshop, alhoewel er de laatste weken sprake is van een piek. Elke dag is het raak, het gaat daar echt niet goed”, zei woordvoerster Joyce Donat enkele weken geleden in het AD.
Eind 2016 werden de fysieke winkels van Neckermann.com in Nederland en België failiet verklaard. Sindsdien concentreert het bedrijf zich uitsluitend op de webshop.