België heeft er alweer een gsm-merk bij, en wel eentje dat speciaal op jongeren mikt. Wat Base al een tijdje met
Jim Mobile doet en Proximus met TMF Mobile, doet Mobistar nu met Red Bull Mobile.
Red Bull geeft gsm-markt vleugels
België is na thuisland Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije en Zuid-Afrika het vijfde land waar de razend populaire energiedrank Red Bull met gsm’s begint. Dat Red Bull zo vroeg al voor België kiest, is logisch volgens Stefaan Bettens, general manager van invoerder Jet Import: “Na de Oostenrijker is de Belg de grootste Red Bull-drinker. Bovendien geniet Red Bull hier in de leeftijdscategorie 15 tot 29 jaar zelfs een merkbekendheid van 98%.” En dat klinkt Mobistar dan weer als muziek in de oren: “Wij zien inderdaad vooral potentieel in de enorme marketingkracht en uitstraling van Red Bull en in de community die rond het merk werd gecreëerd,” zegt Benoit Scheen, CEO van Mobistar.
Mobistar heeft eindelijk weer een jongerenmerk
Dat Red Bull Mobile in zee gaat met Mobistar lag eigenlijk voor de hand: Proximus en Base hebben nu eenmaal al een jongerenmerk in de aanbieding. Sinds het opdoeken van TempoMusic had Mobistar immers geen ijzers meer in het jongerenvuur. Al stelt Stefaan Bettens dat de keuze voor Mobistar toch vooral stoelt op de enorme ervaring van de operator – “niet voor niets waren zij de pionier van de prepaid-kaarten” – gekoppeld aan het uitgebreide netwerk van verkooppunten waar Red Bull Mobile vanaf 26 april te koop zal zijn. Naast de eigen 180 Mobistar Centers heeft de operator namelijk ook contacten en contracten met grote ketens als MediaMarkt of Fnac, in totaal goed voor circa 6.000 verkooppunten.