Mister Spex breidt uit in Duitsland: de van oorsprong online opticien begint binnenkort een tweede winkel in Berlijn en trekt vervolgens naar Bochum, Dortmund, Bremen en Oberhausen. De formule heeft in de nieuwe eigen winkels opgeleide opticiens die de klanten adviseren.
Groeien in Nederland en België
Mister Spex wil tevens online verder groeien in Nederland en België. De optiekformule is in Nederland nu ruim anderhalf jaar aanwezig met haar online verkoopservice. Nederland is, samen met de Belgische en Deense markt, in het vizier voor een verdere groei van de online brillenmarkt, vertelt Sarah Hennecke, country manager UK & The Netherlands in een interview in RetailDetail Magazine van maart.
De online opticien brengt brillen op sterkte voor transparante en aantrekkelijke prijzen. Klanten maken daarnaast gebruik van diensten zoals oogtests en contactlenzenmetingen. Mister Spex werkt voor deze online service samen met 550 lokale partners in Europa. De formule werkt ook aan een uitbreiding van de online ondersteuning via Facebook en Instagram. Klanten kunnen dan hun vrienden raadplegen bij het kiezen van een bril.
Mister Spex
Mister Spex is een online brillenformule met een assortiment van rond 7.000 lenzen, lees- en zonnebrillen van merken als Tom Ford, Gucci, Rayban en het eigen merk Mister Spex. Het multi-channelbedrijf uit Berlijn, dat actief is in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje, Zwitserland en Groot-Brittannië, telt in totaal twee miljoen klanten. De brillen worden in het eigen atelier van Mister Spex in Berlijn afgewerkt en gecontroleerd.
Bij Mister Spex GmbH, dat in 2009 startte, werken momenteel 400 mensen. Het bedrijf geeft geen actuele cijfers, maar behaalde in 2013 een omzet van 47 miljoen euro. Deze klom in 2014 naar 65 miljoen euro en ligt momenteel boven de 100 miljoen euro.