In de eerst helft van het jaar heeft koffiespecialist Miko zijn omzet licht de hoogte in kunnen stuwen. Het was vooral het segment koffieservice dat positieve resultaten wist neer te zetten.
Onvoorspelbare vooruitzichten
De totale omzet van Miko groeide in de eerste helft van het jaar met 1,3% naar 95 miljoen euro, waarvan meer dan driekwart buiten de Belgische landsgrenzen werd gehaald. De nettowinst groeide in diezelfde periode met 8,3% naar 5 miljoen euro.
Het koffiesegment van Miko haalde in de eerste helft van 2016 een omzet van 47 miljoen euro, goed voor 49,5% van de totale groepsomzet. Ten opzichte van een jaar eerder groeide de omzet met 3% dankzij groeiende verkopen, maar ook de fusie met Qusotic in Duitsland eind vorig jaar droeg zijn steentje bij.
“Met de resultaten van het eerste halfjaar zijn wij zeer tevreden. Maar dat geeft uiteraard geen garantie voor de tweede jaarhelft. De economische toestand en de grondstoffenprijzen blijven immers onvoorspelbaar. Het feit dat wij dit jaar al meer dan 21 miljoen euro hebben geïnvesteerd bevestigt evenwel ons vertrouwen in de toekomst”, aldus CEO Frans Van Tilborg.