Marks & Spencer heeft zijn webshop toegankelijk gemaakt voor 46 bijkomende markten. Het totale bereik overstijgt daarmee de mijlpaal van honderd landen.
“Goedkoop uitbreiden”
De uitbreiding maakt deel uit van het zogenaamde ‘Never the Same Again’ transformatieprogramma, waarmee het bedrijf de online activiteiten een boost wil geven. Marks & Spencer stelt dat het zo kan groeien zonder aanzienlijke aanloopkosten. De webshop is vertaald in nog eens 10 extra talen en er zijn nieuwe valuta toegevoegd.
Vorig jaar leed de Britse retailer voor het eerst in zijn 94-jarige bestaan als beursgenoteerd bedrijf verlies omdat het coronavirus de verkoop in de winkels aantastte. Maar tegelijkertijd is de online verkoop volgens de laatste tussentijdse resultaten met 75% gegroeid, schrijft de BBC. Marks & Spencer zit midden in een ingrijpend herstructureringsprogramma waarbij vorig jaar 7.000 banen in winkels en bij het management zijn geschrapt.
“In het kader van ons ‘Never the Same Again’-programma richten wij ons op het stimuleren van onze online activiteiten, zowel in het Verenigd Koninkrijk als internationaal, en als onderdeel hiervan zien wij een reële mogelijkheid om het aantal landen waar wij een online kanaal hebben verder uit te breiden”, verklaarde internationaal directeur Paul Friston.