Digitale evolutie
Met dit concept speelt Makro in op de digitale evolutie. Vier thema’s staan centraal: “digital @ home”, “digital @ work”, “digital on the move” en “World of Books”. Naast een overzicht van de uitgestalde producten krijgt de klant ruimschoots de kans om alles zelf uit te testen en te ervaren. Makromedewerkers geven tekst en uitleg indien de klant hierom vraagt.
“Digital@home” geeft een overzicht van Makro’s aanbod van de meest eenvoudige tot meest geavanceerde tv-schermen. Zo is er de Samsung 8000-tv die reageert op stem en geluid. Naast tv’s vindt de klant hier ook een ruim aanbod aan computergames die hij meteen kan uittesten.
“Digital on the move” focust op alles wat mobiel is: smartphones, tablets, digitale camera’s, mp3-spelers en accessoires. Voor technische vragen kan de klant terecht aan de telecombalie. “Digital@work” richt zich dan weer op bureautoestellen zoals laptops, beamers, printers, maar ook papeterie. “World of Books” geeft een aanbod van boeken, zowel in print als digitaal.
Enkel met Makrokaart
Makro speelt hiermee in op de nieuwste digitale trends, zonder evenwel af te stappen van haar basisprincipes: lage prijzen en een ruime keuze. De eerste Makrovestiging werd in 1970 geopend in Deurne (Antwerpen). De keten telt zes vestigingen met een aanbod van meer dan 60.000 artikelen per winkel, zowel food als non-food.
Een regel die de vestiging van bij haar opstart hanteert, is dat enkel klanten die in het bezit zijn van een Makrokaart aankopen kunnen doen. De Makrovestigingen waren oorspronkelijk enkel toegankelijk voor groothandelaars, maar sinds kort kan men ook als particulier een Makrokaart aanvragen.