Het personeel van Makro en Metro heeft een akkoord bereikt met de directie over een nieuwe cao. Daarmee komt een einde aan de onderhandelingen en kunnen de ketens hun nieuwe strategie uitrollen in België.
Samenwerken met Media Markt
In de nieuwe cao wordt de uitstapregeling vastgelegd voor de medewerkers die het bedrijf zullen verlaten, net zoals de voorziene omkadering voor de medewerkers die een functie zullen uitoefenen in de nieuwe structuur.
Nu het akkoord er is, wil de directie zich concentreren op het uitvoeren van de nieuwe strategie in België. Daarin zal Makro zich in de toekomst toeleggen op drie specialiteiten: kwaliteitsvoeding, feestartikelen en “alles voor het huis” (gaande van kaarsen tot bakstenen en cement). Metro van zijn kant zal zich dan weer focussen op horeca en gastronomie.
In het kader van die nieuwe strategie hebben Makro en Media Markt al gesproken over een samenwerking, waarbij Media Markt de multimedia-afdeling van Makro gaat uitbaten, aangezien die niet meer past in het nieuwe concept. “Makro is ervan overtuigd dat het met Media Markt een extra meerwaarde kan bieden voor haar klanten. Bovendien kunnen de klanten van Media Markt ook aangesproken worden door het vernieuwde concept van Makro”, luidde een eerder persbericht daarover.