In het derde kwartaal boekte de Zwitserse luxegroep Richemont een omzet van 3,09 miljard euro, goed voor een groei van 6% ten opzichte van een jaar eerder. De groep wist daarmee de verwachtingen van analisten te overtreffen.
Sterke groei juwelenverkoop
In Europa groeide de omzet met 3%, terwijl er over de eerste twee kwartalen heen een daling van 17% was. In Noord-Amerika was er dan weer een groei van 8%, deels dankzij de heropening van Cartier in New-York. Ondanks nog steeds dalende resultaten in Hongkong steeg de omzet in Azië toch met 10%, vooral dankzij sterke groei in de rest van China en Zuid-Korea. In Japan daalde de omzet dan weer met 1%, wat veel erger had kunnen zijn zonder de heropening van Cartier in Tokyo. In het Midden-Oosten en Afrika ten slotte daalde de omzet met 1%.
De juwelendivisie van Richemont presteerde het beste, met een omzetgroei van 8% naar 1,75 miljard euro. Voor de horlogemakers was er minder goed nieuws, want daar daalde de omzet met 2% ten opzichte van een jaar eerder. Richemont voegde er ook aan toe dat vooral de merken Chloé, Montblanc en Peter Millar goed presteerden.