Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet – vandaag topman van Xenos – heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.
Betrokken bij strategie
Bijvoet moet als nieuwe algemeen directeur zorgen voor de verdere transformatie en “verdere verbetering van de omzet en marges” van de winkelformule, laat de keten weten in een persbericht. “Ludo Bijvoet is een ervaren retailer en was betrokken bij de uitvoering van de strategie die Blokker Holding in mei 2017 heeft ingezet”, zegt Michiel Witteveen, voorzitter van de Raad van Commissarissen en waarnemend CEO.
Hij krijgt daarbij de hulp van Frank Cocx, die tot april financieel directeur was van Intertoys en nu die functie overneemt bij de voormalige zusterformule. Cocx heeft de laatste jaren een belangrijke rol gespeeld bij het uitwerken en implementeren van het strategisch plan en de verkoop van de speelgoedketen, klinkt het.
“Pittige klus”
Dat het nieuwe duo een zware taak te wachten staat, geven ze bij Blokker al zelf toe: “Hoewel het een pittige klus is, hebben wij het volste vertrouwen dat Ludo succesvol zal voortbouwen op het eind 2017 voorzichtig zichtbaar geworden herstel.” Met de juiste hulp, ook financieel, moet het niettemin haalbaar zijn, gelooft Witteveen: “Met de steun van de aandeelhouders en de benodigde financiering, kan Ludo op een effectieve manier invulling geven aan de plannen voor Blokker.”
Bijvoet, die sinds mei 2017 werkzaam is bij Blokker Holding en amper een maand Xenos leidde, volgt aan het hoofd van de Blokker-formule Casper Meijer op, die per 30 juni aftreedt. Met de benoemingen van Bijvoet en Cocx is het directieteam van Blokker ook weer compleet.
Bij Xenos wordt hij vervangen door Linda Keijzer, die eerder al ervaring opdeed als algemeen directeur van Ziengs, DA Drogisterijen en ANWB Retail. Ze heeft ook verschillende directiefuncties uitgeoefend bij onder meer Maxeda, AS Watson en Ahold. Bij Xenos moet de nieuwe topvrouw zich vooral gaan richten op de verdere ontwikkeling van de formule en de daarmee samenhangende (online) marketing en communicatie.