600 m² extra winkelruimte
De verbouwingen aan de twee winkels waren al sinds augustus verleden jaar aan de gang. De Duitse keten liet dan ook eigenlijk twee volledig nieuwe vestigingen optrekken, meer in lijn met de recent door Lidl ingeslagen weg als ‘smart discounter’. Bovendien bieden beide winkels samen ook 600 m² extra winkelruimte.
“Beide winkels hebben we kunnen uitbreiden tot 999 m². Dat biedt ons de mogelijkheid om het assortiment veel ruimer te stallen, en zo nog meer de focus te leggen op onze dagelijks verse groenten, fruit en vlees”, legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit. “Nieuw is ook dat we ter plaatste afgebakken broodjes en ontbijtkoeken aanbieden.”
Primeur nieuwe gevelstijl in Harelbeke
Meer aandacht voor vers dus, maar ook een grotere nadruk op de winkelervaring. Het is eigen aan het nieuwe winkelconcept, waar Lidl al een tweetal jaar op inzet. In de vestiging in Harelbeke ging de discountketen nog een stapje verder.
“Het concept kreeg een nog veel strakkere look in Harelbeke. De vestiging aan de Gentsesteenweg is immers de eerste winkel in België met de nieuwe moderne luifel. Die straalt, nog meer dan onze vorige gevel, de winkelervaring uit die we willen bieden. Verder zijn de baksteenrode muren en een gevoel van ruimte binnenin kenmerkend”, aldus nog Rynwalt.
De vernieuwde vestigingen openen volgende week woensdagochtend de deuren, al zijn buurtbewoners op dinsdagavond al welkom in de winkels. De openingen zullen eveneens gepaard gaan met een aantal acties, zoals tijdelijke kortingen en de kans om een minuut gratis winkelen te winnen als klanten zich woensdag voor het openingsuur op de parking melden.