(publireportage) Juwelenmerk I.Ma.Gi.N. Jewels wil uitgroeien tot een internationaal omnichannelmerk met een sterke identiteit. Een nieuw e-commerceplatform en een geactualiseerd winkelconcept leggen de basis voor een ambitieus groeiverhaal.
Oog voor detail
De verfijnde fantasiejuwelen van I.Ma.Gi.N. Jewels koppelen de kwalitatieve uitstraling en de tijdloze elegantie van luxesieraden aan een jong imago en een toegankelijke prijs. Het bedrijf werd vijf jaar geleden opgericht door juwelenontwerpster Margaux Spruyt samen met Gilles Van Gestel, die gecertifieerd expert is in edelstenen.
“We zijn designers, geen inkopers”, zegt Gilles. “We streven naar de hoogst mogelijke kwaliteit binnen een aanvaardbaar prijsniveau. Zo kunnen we ons differentiëren. We spraken in eerste instantie een jonger publiek aan, maar we merken nu dat we ook wat rijpere klanten aantrekken, dank zij onze uitstekende service en onze tijdloze ontwerpen.”
Het merk gebruikt hoogwaardige materialen zoals zilver (Sterling 925), natuurlijke stenen, 14 karaat goud en diamant. I.Ma.Gi.N. Jewels heeft daarbij oog voor detail: de merchandising, de lay-out, de verpakkingen… alles draagt bij tot de onderscheidende uitstraling van het merk. Dit is toegankelijke luxe. Bij juwelen draait het om emotie.
Omnichannelconcept
Zopas kreeg de Antwerpse winkel een complete make-over, met grote aandacht voor digitalisering. De pilotstore vormt de blauwdruk voor het winkelconcept dat de komende maanden ook in de overige vestigingen wordt uitgerold. “We willen hier vooral aan storytelling doen”, verklaart Gilles Van Gestel. Het uitnodigende winkelinterieur neemt shoppers mee in de leefwereld van het merk. De verschillende collecties krijgen in de winkel elk hun plek, een ‘competence wall’ vertelt hun verhaal. Leuk is het ‘build your own’ concept. Klanten kunnen zelf kettingen en charms combineren, of ter plaatse hangers laten graveren. Beeldschermen tonen sfeerbeelden en -filmpjes, informeren over de collecties, publiceren online reviews en social media posts.
Tegelijk neemt I.Ma.Gi.N. Jewels een nieuw e-commerceplatform in gebruik. Het is de bedoeling dat de offline winkelervaring identiek is aan de online experience. “We willen een echt omnichannelmerk zijn. Sommige mensen vinden ons online en bezoeken dan een winkel, anderen ontdekken ons in de winkelstraat en gaan dan ook in de webshop kijken. Ons click & collect concept legt de brug tussen webshop en winkel.”
Internationale expansie
De grote uitdaging voor I.Ma.Gi.N. Jewels is nu de merkbekendheid te versterken en de afzetmarkt uit te breiden. De collecties worden vandaag al verkocht via de webshop en in de zeven eigen winkels in Antwerpen, Brussel (2), Gent, Knokke, Hasselt en Luik. Maar je vindt ze ook in een aantal kwalitatieve multimerkenwinkels.
Dit najaar opent de eerste buitenlandse winkel, in Amsterdam. De ligging is veelbelovend: het authentieke winkelgebied ‘de 9 straatjes’ in het toeristische centrum van de stad. Het hoeft niet bij Amsterdam te blijven: I.Ma.Gi.N. Jewels heeft ook Frankrijk in het vizier. Té veel winkels echter wil het bedrijf niet openen. Het komt erop aan om de aantrekkelijkste winkelgebieden te selecteren in de sterkste winkelsteden. Ook onderzoeken de ondernemers de mogelijkheden inzake franchising. De sterke merkidentiteit vormt een stevige basis voor verdere internationale expansie.