De zeven winkelcentra van vastgoedgroep AG Real Estate hebben het voorbije jaar iets meer bezoekers over de vloer gehad dan in 2016. Dat was met name te danken aan een sterke prestatie van het Brusselse City2.
Positieve invloed Black Friday
Het voorbije jaar kregen de zeven shoppingcenters bijna 45 miljoen bezoekers over de vloer, een minieme stijging van 0,11% ten opzichte van een jaar eerder. 2017 werd gered dankzij een sterk laatste kwartaal, dat gestuwd werd door de bezoekersaantallen bij City2 en de Galerij Anspach. Daarnaast opende ook The Mint, het voormalige Muntcentrum, zijn deuren in Brussel.
“De stijging van het aantal bezoekers viel te noteren vanaf november, toen Black Friday een positieve impact had op alle Brusselse winkels en in Gent. Waardoor ze deze maand met een gemiddelde van +9% konden afsluiten”, zegt Sam Perneel van AG Real Estate. Die positieve trend werd ook in december doorgetrokken.
In 2018 wil AG Real Estate de renovatie van City2 verderzetten en wordt er gestart met de vernieuwingen in Westland Shopping Center.