Vrijdag heeft het Wijnegem Shopping Center een nieuwe mijlpaal bereikt: toen kwam de tweehonderd miljoenste bezoeker over de vloer. De bezoekersaantallen gingen er immers ook in 2016 licht op vooruit.
Kleiner effect Brusselse aanslagen
Het Wijnegem Shopping Center kreeg in 2016 8.178.260 bezoekers over de vloer: een stijging van 0,2% ten opzichte van een jaar eerder. De terreuraanslagen in Brussel hadden wel hun impact op het aantal bezoekers, maar minder dan het geval was bij de aanslagen in Parijs op het einde van 2015. “Na de bomaanslagen in Brussel zijn de mensen ook weggebleven, maar veel minder lang dan na het bloedbad in de Franse hoofdstad”, zegt marketingmanager Hans Van Laer.
De plannen om het hoofdgebouw verder uit te breiden met een extra verdieping, zijn ondertussen wel volledig van de baan, omdat het bouwtechnisch niet mogelijk leek. “Wat eventueel wel kan is een extra bouwlaag op de laatste bijgebouwde zone, waarin zich nu onder meer Carrefour, Esprit en JBC bevinden. Daar zou dan ruimte zijn voor tien tot vijftien kleine winkels of enkele grotere. Een beslissing hierover is nog niet genomen”, aldus Alex Ceusters, algemeen directeur van beheerder SCMS-Ceusters.