Het Waasland Shopping Center heeft met W.Smile een nieuw project gelanceerd dat draait rond klantvriendelijkheid. Daarmee wil het zich onderscheiden van andere winkels en vooral van online shops.
‘Feel-good pop-up events’
“Onze vaste klanten typeren Waasland Shopping Center én dus ook het personeel van alle shops als aangenaam én klantvriendelijk. Het is dus dé sterkte van Waasland Shopping Center”, zegt Toon De Meester, manager bij Waasland Shopping Center. “Want krijg je een persoonlijke en échte glimlach als je online gaat shoppen? Of krijg je een face-to-face én klantvriendelijk advies op maat als je winkelt via webshops? Neen. Door het veranderende consumentengedrag is het vandaag de dag belangrijker dan ooit om nóg meer te werken op onze sterktes. En onze glimlach is daar één van.”
Iedereen die werkt in het Waasland Shopping Center, ongeveer 1.300 werknemers, neemt deel aan W.Smile. Daarom wordt ook elke maand de ‘smile van de maand’ uitgereikt aan één van de winkels in het winkelcentrum.
Daarnaast worden er ook nog ‘feel-good pop-up events’ georganiseerd. Die evenementen worden niet op voorhand aangekondigd en moeten instantgeluk creëren bij de klanten. Dit voorjaar werd onder andere al wereldbloemendag gevierd, waarbij elke klant een bloemetje cadeau kreeg. Op complimentendag werden de klanten dan weer getrakteerd op… jawel, complimentjes.