Tot midden mei test Colruyt Group in drie van zijn enseignes de ‘Bringme’-service uit. Klanten kunnen er pakketjes van alle webwinkels wereldwijd laten leveren en versturen, met respect voor hun privacy.
Intelligente leveringsbox
Een half jaar lang kunnen klanten van OKay Herent (foto), OKay Vossem, OKay Welle, OKay Compact Elsene, OKay Compact Boudewijnstraat Antwerpen en Bio-Planet Leuven de Bringme-service uittesten. Die valt nog het best te omschrijven als een kruising tussen een intelligente brievenbus en een kast met verschillende lockers. Het bedrijf achter de ‘intelligente leveringsboxen’ begon in 2012 met een slimme ’thuisleveringskast’, maar breidde zijn service al snel uit met grotere exemplaren met verschillende afgesloten boxen en een touchscreen, ideaal voor kantoren en winkels.
Klanten kunnen in de box eenvoudig en veilig pakjes ontvangen en verzenden. Koeriers van om het even welke pakjesdienst kunnen bestellingen achterlaten in de Bringme-box. Zodra een pakje wordt afgeleverd, krijgen klanten via de app op hun smartphone een berichtje. Bpost komt daarnaast op regelmatige basis pakjes ophalen om te verzenden.
“Onze winkels hebben hun nut al bewezen als afhaalpunt”, zegt Jan Van Holsbeke, divisiemanager Verkoop bij OKay. “Deze test is de logische volgende stap. Met deze boxen kunnen we onze klanten een extra service, gemak en tijdswinst aanbieden. Bovendien genereert het mogelijks extra ’traffic’ naar de winkels in kwestie.” Na de testperiode volgt een grondige evaluatie.