Voormalige Virgin Store
De nieuwe vestiging is 2.500 m² groot , gespreid over twee verdiepingen en zal zich vooral focussen op accessoires (schoonheidsproducten, lederwaren, juwelen en horloges) voor een buitenlands kapitaalkrachtig cliënteel. Klanten genieten er een automatische taxfree en kunnen desgewenst een beroep doen op een ‘personal shopper’ of even uitblazen in het VIP-salon.
De nieuwste Le Printemps vond onderdak in een voormalige Virgin Store. Het pand in kwestie werd 18 maanden gerenoveerd, goed voor een investering van om en bij de 25 miljoen euro.
Expansie dankzij nieuwe eigenaars
Le Carrousel du Louvre, bekend van zijn omgekeerde glazen piramide (foto), opende zijn deuren voor het grote publiek in oktober 1993. Het winkelcentrum herbergt een veertigtal handelszaken en restaurants, met onder meer merken als Apple, Sephora, Swarovski en Swatch. Volgens eigenaar Unibail-Rodamco verwelkomt het winkelparadijs zo’n 17 miljoen bezoekers per jaar.
Na een stilte van 32 jaar gaat het plots hard voor de Franse luxegroep: na de overname door een fonds uit Qatar ging Le Printemps in een hogere versnelling, met in mei ook nog een nieuwe winkel in winkelcentrum Les Terrasses du Port in Marseille en volgend jaar een winkelopening in Cagnes-sur-Mer (vlakbij Nice).
Le Printemps realiseerde in 2012 een omzet van 1,5 miljard euro, een groei met 34% over de voorbije drie jaar.