Het vijfde nummer van RetailDetail Magazine is zopas verschenen: op de cover zie je de vorige en de volgende CEO van modeketen LolaLiza, binnenin vind je nog veel meer lezenswaardige verhalen.
Huurprijzen en leegstand
We hadden inderdaad een babbel met Henri Appelstein en Joachim Rubin, die een stokwissel uitvoeren aan de top van het Belgische modebedrijf LolaLiza. We ontmoetten ook Dries Boven, de ambitieuze ondernemer die zijn job opgaf om webshop Luxury for Men te openen. Met Alexander Talpe van e5 Mode hadden we het onder andere over het weer, en met Peter van Kampen van MS Mode verkenden we de interessante markt van de ‘plussize’ mode.
De apotheek van de toekomst volgens Multipharma kreeg ook een bezoekje, en gingen winkelen in Aalst: een winkelstad waar een hoek af is. In een dossier over winkelvastgoed bekijken we onder andere de impact van mobiliteit en e-commerce op de huurprijzen en de leegstand. We gaan na wat experts denken over retail in de periferie.
We keken ook over de grenzen. Naar de Italiaanse zakenman Vittorio Radice bijvoorbeeld, CEO van de European Operations bij Central Group, de Thaise investeringsmaatschappij die zich eigenaar mag noemen van iconische warenhuizen als La Rinascente, Illum en KaDeWe. Heeft het warenhuis nog een toekomst in digitale tijden? Een andere vraag die we stelden was: zijn Belgen klaar voor artificiële intelligentie?
De antwoorden lees je dus in dat nieuwe magazine, dat net als onze andere printpublicaties nu ook te doorbladeren is op de RetailDetail website. Veel leesplezier!