Het nieuwe nummer van RetailDetail Magazine valt één dezer bij de abonnees in de bus. Op de cover: Alain Hellebaut, CEO van Maxi Toys – de keten die nu weer thuis komt bij Blokker. Binnenin: stevige interviews met onder andere Sligro, WPP/The Store en Tiffanys.
Internationaal bezoek & lokale held
De vierde printuitgave van RetailDetail Magazine dit jaar brengt onder meer uitgebreid verslag van een bezoek aan de labowinkel van speelgoedketen Maxi Toys, in Roncq, net over de Franse grens: een winnaar in een markt vol verliezers. Verderop een duidelijk statement van Rudi Petit-Jean, algemeen directeur van foodservicegrossier Sligro-ISPC: “We zijn hier om te blijven.” Hoog internationaal bezoek ook in dit nummer: Gwen Morrison, CEO van The Store. Dat is de retailhub van WPP, het grootste reclamebureau ter wereld. Zij laat haar licht schijnen over de internationale retailtrends. Haar boodschap: voeg wat rock-’n-roll toe aan je winkelconcept.
Lokale held van dienst is modeketen Tiffanys, die zijn vijftigste verjaardag viert. We kijken naar het verleden én de toekomst van de warenhuisbranche, analyseren hoe winkelstad Aarschot een nieuw elan vindt, stellen vast dat het betaalproces onzichtbaar wordt en onderzoeken nieuwe oplossingen voor de grote uitdaging van de ‘laatste mijl’.
Dit en nog veel meer lees je in dit nieuwe magazine, dat net als onze andere printpublicaties nu ook te doorbladeren is op de RetailDetail website – op voorwaarde dat je een account hebt, tenminste. Veel leesplezier!