Zopas verscheen het septembernummer van RetailDetail Magazine, een stevige uitgave boordevol inspirerende retailverhalen. Wie het nog niet in de brievenbus aantrof, kan het magazine ook online doorbladeren.
Van China tot Roeselare
Goed voor 68 pagina’s leesvoer is deze nieuwe uitgave, die interviews en reportages bevat met nationale en internationale retailers. Zo is er het verhaal van Polette, het goedkope optiekmerk dat de “Zara van de brillen” wil worden. Die brillen komen uit China, en daar bouwt men momenteel een flinke voorsprong op in retail, zegt professor Jonathan Reynolds van het Institute of Retail Management in een uitgebreid interview. Van China trekken we naar Berlijn, waar RetailDetail een gesprek had met de top van Zalando. Alsof dat nog niet voldeed, qua disruptie, gingen we ook in gesprek met het Deense modeplatform Miinto en met het management van prijsvechter Primark.
Traditioneler, maar niet minder interessant, is de wereld van de warenhuizen: een sector die momenteel grote veranderingen ondergaat. We spraken met investeerder Maurizio Borletti, die aandeelhouder was van zowel La Rinascente als Le Printemps en vandaag nog een deel van het vastgoed van Karstadt in handen heeft. Hij ziet potentieel in luxe en beleving.
Dichter bij huis gingen we langs bij Espace Mode, dat bij baanwinkels zweert, en bij Action, dat nog geen webshop denkt nodig te hebben. Winkelen deden we in Roeselare en bij Ralet in Gent. En de vraag wat een retailconcept succesvol maakt, wordt beantwoordt door de designers van Pinkeye. Benieuwd geworden? Op deze pagina vind je de online publicaties van ons magazine.