Het Luikse shoppingcenter Belle-Île lanceert een nieuw logo, als kers op de taart van de renovatiewerken die al sinds 2019 aan de gang zijn. Tegelijk maakt het winkelcentrum zijn nieuwe uitbreidingsplannen van 11.000 m² bekend.
Eiland met een dakje
Al sinds 2019 krijgt het shoppingcenter Belle-Île een grondige make-over. Het vernieuwde winkelcentrum laat meer ruimte aan groen en licht, maar ook aan bijkomende diensten zoals digitale informatieterminals en informatiecentrum The Point, dat onder meer een postkantoor, conciërgedienst, ticketverkooppunt en afhaalpunt huisvest. Nieuw aangetrokken huurders zijn onder andere Jack and Jones, Kusmi Tea en Maisons du Monde.
Vandaag is het winkelcentrum klaar om ook aan zijn imago te werken met een nieuw logo. Het nieuwe moet meer dynamiek en moderniteit brengen, en biedt met het circumflex-accent tegelijk al een knipoog naar het volgende project van het shoppingcenter. Belle-Île krijgt er namelijk een ‘dakje’ bij: eigenaar Wereldhave start voor een grootschalig uitbreidingsproject.
Volledig hertekend
Het uitbreidingsproject is gebaseerd op een oppervlakte van 11.000 m², waarvan 40% zal worden gebruikt voor winkels, 20% voor restaurants en de resterende 40% voor vrije tijd, werk en sport. Daarmee moet het project beter aansluiten bij de verwachtingen van consumenten (en overheden). Al in 2016 kreeg Shopping Belle-Île een bouwvergunning voor een uitbreiding van 9.000 m², maar omdat toen de 4.500 vierkante meter grote Carrefour-winkel de deuren sloot, ging de bouw niet door.
Dit voorjaar raakte bekend dat de uitbreiding toch doorgaat, maar nu onthult Wereldhave hoe dat er concreet uit zal zien. Het nieuwe project moet veel opener worden naar de buitenwereld toe, met ruimte voor openluchtterrassen, sportvelden en activiteiten, en ligt langs een natuurgebied. De bedoeling is dat het terrein zo 7 dagen op 7 zal leven, aangezien de restaurants en recreatiezones ook ’s avonds en in het weekend open zijn.
“Hoewel we de nieuwe vergunning in 2020 hebben gekregen, heeft de gezondheidscrisis het marketingproces vertraagd. Ons doel is om in 2022 met de werkzaamheden te beginnen om deze nieuwe uitbreiding in 2024 te kunnen openen,” aldus Nicolas Beaussillon, CEO van Wereldhave Belgium.