Het Limburgse bedrijf Comosie gaat in het voormalige pand van V&D in Maastricht het concept Temporama installeren. Dat brengt ongeveer 40 pop-ups van Limburgse makelij samen, die zich allemaal tijdelijk in het pand zullen vestigen.
Vooral webshops
Temporama opent vandaag zijn deuren in het gebouw van ongeveer 3.000 vierkante meter. De meer dan veertig winkels verkopen kledij, accessoires, voeding, design en meer. Voor heel wat merken is het bovendien de eerste stap op de Nederlandse markt en dus de ideale testcase.
Veel van de merken zijn van oorsprong een webwinkel en willen met de pop-up in Maastricht nieuwe klanten de kans geven om hun producten ook eens van nabij te bekijken.
Temporama is trouwens geen eenmalig project. Wanneer de pop-ups de deuren sluiten, op 30 juni, verhuizen ze nadien ook nog naar Hasselt en Lommel. Comosie hoopt met het project niet enkel jonge en kleine labels in de spotlight te plaatsen, maar wil zo ook de leegstand in bepaalde steden aanpakken.