De Franse e-commercespeler La Redoute gaat zijn abonnementsformule internationaal uitrollen: na de lancering in Zwitserland volgen straks ook België, Duitsland, Italië, Nederland, Portugal en Spanje.
Abonnees besteden drie keer meer
Sinds half januari is de formule La Redoute+ beschikbaar in Zwitserland, als eerste land buiten Frankrijk. In de loop van dit jaar zal het abonnement worden uitgerold in België, Duitsland, Italië, Nederland, Portugal en Spanje. Klanten krijgen met het abonnement recht op gratis en onbeperkte levering van alle producten, inclusief de grootste meubelstukken – voor zover ze verkocht en verzonden worden door La Redoute zelf. Ook zijn er exclusieve prijsvoordelen.
Het abonnement moet de retailer helpen om de Europese groei te versnellen. In Frankrijk zijn abonnees al goed voor 45% van de verkopen: ze kopen twee keer zo vaak en besteden drie keer zoveel als niet-abonnees, zegt het persbericht. Het bedrijf wil ook zijn positie versterken in het segment van de woondecoratie, dat met een omzetaandeel van 70% vandaag al veel belangrijker is dan mode. La Redoute wil daarom nog dit jaar fysieke meubelwinkels openen in Italië en Zwitserland, weet LSA.
La Redoute, sinds 2022 een onderdeel van Galeries Lafayette, heeft 8,8 miljoen actieve klanten in meer dan twintig landen en realiseerde in 2023 een omzet van 816,7 miljoen euro. Dat was wel een daling van 8,1% vergeleken met een jaar eerder.