Kruidvat heeft met ‘Kruidvat in de stad’ een nieuw concept ontwikkeld dat speciaal gericht is op winkels in de binnenstad van grote steden. De primeur van het concept is net geopend in Antwerpen en ook Genk staat al op de planning.
Meer aandacht voor schoonheidsproducten
In het nieuwe concept, waarvan de eerste winkel op de Meir werd geopend, is er meer ruimte voor schoonheidsproducten, tussendoortjes voor onderweg en is er een wekelijks wisselend actieaanbod. Daarnaast is ook het traditionele assortiment nog te vinden in de winkel.
”Wij willen met onze winkels zo goed mogelijk inspelen op de behoeften van onze klanten. In drukke winkelstraten zijn klanten meer georiënteerd op beautyproducten en modeaccessoires. Hier hebben we in onze stadswinkel meer ruimte voor gecreëerd. Ook bieden we in dit nieuwe winkelconcept tussendoortjes voor de lekkere trek en hebben we gekoelde dranken voor onderweg. Om extra gemak te bieden is er in de winkel gratis Wifi”, zegt Gerard van Breen, topman van Kruidvat-eigenaar A.S. Watson Benelux.
Ook het interieur werd aangepast en in een moderner jasje gestoken: in de winkel hangen grote ledschermen en worden producten op een vernieuwende manier gepresenteerd.
Voorlopig is het nieuwe concept nog in een testfase en staat er enkel een tweede vestiging gepland in Genk.