In stijgende lijn
RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck: “Gegroeid uit de samenwerking met Retail Forum Belgium is de RetailDetail Night al elk jaar groter geworden. Meer dan 800 topprofessionals uit de retail- en FMCG-wereld woonden de eerste editie bij, vorig jaar waren dat er al zoveel meer dat we de inschrijvingen een week eerder hebben moeten afsluiten omdat de totale capaciteit van San Marco Village overschreden zou worden.”
“Dat doet ontzettend veel plezier en toont ook aan dat er een duidelijke behoefte is aan evenementen, waar de sector met elkaar in contact kan treden in een informele maar onderhoudende context. Die omgeving willen we bieden door zowel sterk op het netwerkaspect in te zetten – met een uitgebreid walking dinner – als op het inhoudelijke – met vijf voorprogramma’s, internationale gastsprekers en dit jaar zelfs vijf prijsuitreikingen.”
Eerste Belgische optreden AH-CEO Sander van der Laan
Als sprekers brengt RetailDetail dit jaar expert in retaildesign en professor Rodney Fitch en Sander van der Laan, de topman van ‘het Nederlandse gevaar’ Albert Heijn. “Het is het eerste Belgische publieke optreden van Sander van der Laan sinds zijn aanstelling als CEO van Albert Heijn. We zijn dan ook erg vereerd hem en de gereputeerde professor Rodney Fitch te mogen ontvangen.”
Ook medeorganisator Retail Forum Belgium toont zich opgetogen over wat de RetailDetail Night al heeft weten te realiseren. “De RetailDetail Night is vandaag hét retailgebeuren van het jaar, dat staat onomstotelijk vast. Het evenement is erin geslaagd ‘incontournable’ te worden en het wordt ook elk jaar beter – qua organisatie, qua sprekers en qua opkomst”, aldus algemeen secretaris Jo Vanmeirhaeghe.
Vanmeirhaeghe gelooft dan ook dat het evenement nog een mooie toekomst in het verschiet heeft. “RetailDetail slaagt erin bruggen te slaan waar dat anders niet lukt. Wel is het daarom belangrijk de eigenheid te bewaren en de retail centraal te blijven stellen.”
“Retailers, verval niet in navelstaarderij”
Want die retail, die moet volgens de RFB-secretaris opletten om door de crisis niet weer in zijn schulp te kruipen en te hervallen in navelstaarderij: “Het is logisch dat men in economisch moeilijkere tijden de reflex heeft zich wat terug te trekken en in eigen bord te kijken, maar België heeft op dat vlak nog een flinke weg af te leggen. In het buitenland is het voor retailers veel normaler om samen te komen in gespreksfora en dergelijke meer.”
“Naar buiten komen verrijkt je cultuur, dus alstublieft – en dit is een oprechte oproep van mijn kant – verval niet in navelstaarderij en zoek inspiratie in de interactie met elkaar”, besluit Jo Vanmeirhaeghe vurig.
Klik hier voor meer inlichtingen en om in te schrijven voor de RetailDetail Night.