Instagram introduceert nieuwe ‘stickers’ die gebruikers direct doorverwijzen naar websites waar ze voedsel of cadeaubonnen kunnen bestellen. Zo wil het sociale netwerk handelaars helpen tijdens de coronacrisis.
Cadeaubon of geld inzamelen
Om zelfstandige handelaars en kleine bedrijven te helpen tijdens de corona-lockdown, lanceert Instagram stickers die bedrijven aan hun ‘stories’ kunnen toevoegen. Wie op die stickers tikt, komt rechtstreeks terecht op een webpagina waar het mogelijk is om eten te bestellen, een cadeaubon te kopen of fondsen te werven.
De voedsel- en cadeaubonstickers zijn sinds deze week beschikbaar in de Verenigde Staten en Canada, in de rest van de wereld worden de nieuwe koopknoppen in de komende weken uitgerold. Fundraiser-stickers volgen binnenkort. Daarbij worden gebruikers op Facebook doorgestuurd naar een fondsenwervingsactie naar keuze, wat eventueel ook een inzamelactie voor de handelaar zelf kan zijn.
“Kleine ondernemingen zijn de ruggengraat van lokale gemeenschappen en de restaurants zijn de ziel van buurten”, zegt COO Justin Osofsky tegenover Charged Retail. “Ze brengen mensen samen en bouwen een gemeenschap op. We willen ons deel doen om hen te helpen open te blijven, in contact te blijven met klanten, en op de hoogte te blijven van hoe ze door deze crisis heen moeten navigeren.”