De Duitse non-fooddiscounter en eenheidsprijzenwinkel TEDi komt dit jaar naar België. Vaak wordt de formule over één kam geschoren met Action, maar klopt dat wel? RetailDetail ging een kijkje nemen.
Verf en stiften vanaf 1 euro
Nog dit jaar wil TEDi in België vijf à tien winkels openen. De keten zoekt daarvoor naar baanwinkels rond de 1.000 m², zowel in het Franstalige als het Nederlandstalige landsgedeelte. Voor de Belgen is de discountformule een onbekende naam, maar in het buitenland is de Duitse keten al langer een begrip.
Ook in Spanje is de keten al rijkelijk aanwezig: alleen al in Valencia heeft TEDi een vijftiental vestigingen. Toch is het er in een winkel in het centrum van de stad bijna altijd druk. RetailDetail ging er dan ook een kijkje nemen.
Voor klusjes of knutselwerken trekken Spanjaarden naar TEDi, net zo goed als mensen in de Benelux naar Action gaan. De winkelbeleving, prijszetting en het assortiment zijn dan ook zeer vergelijkbaar. Van feestartikelen over goedkoop textiel tot doe-het-zelfmateriaal, klanten vinden het er allemaal – als ze bereid zijn om te snuffelen althans. Opvallend zijn zeker ook de “vanaf 1 euro”-rekken, waarmee de keten nog meer op prijs inzet.