Is tweedehands al passé? Hoe zorgen we dat er morgen nog genoeg voedsel is? Kuieren we straks over de Meir vanuit onze luie zetel? Je ontdekt het allemaal – en veel meer – in Singapore.
Proef de toekomst
Waarom gaan Johan Vermeire (Retail Partners Colruyt Group), Bart Claes (CRG), Paul Robert (Hedgren), Hans Geels (Dille & Kamille), Peter De Sutter (e5), Jan Borms (Vondelmolen) en tientallen andere topretailers mee op Retailhunt naar Singapore? Als je ergens in de toekomst kan kijken, is het wel Azië: RetailDetail neemt je daarom mee naar de futuristische tijdscapsule die Singapore is. Tijdens de RetailHunt Singapore 2024 ontdek je de stad te midden van de vele activiteiten. Het zorgvuldig samengestelde programma omvat alle hoogtepunten die je niet mag missen, en biedt een onvergetelijke inkijk in het beste wat de retail vandaag en morgen te bieden heeft.
Singapore streeft er bijvoorbeeld naar om tegen 2030 30% van zijn voedingsbehoeften op duurzame wijze te produceren, tegenover slechts 10% nu. Omdat het grootste deel van het voedsel wordt geïmporteerd, is het belangrijk om de lokale productie te verhogen om de voedselveerkracht op te bouwen. Singapore is dus dé plek bij uitstek om de toekomst van voeding te zien, ervaren en proeven. Dat doe je er onder andere met Will Goldfarb, van de Netflix-serie Chef’s Table.
Shoppen in de virtuele stad
Hoe de steden er morgen uitzien? Dat exploreert Future Cities Lab en maakt AlteredVerse op een wel heel bijzondere manier visueel. De befaamde winkelstraat Orchard Road in Singapore kreeg recent een heuse digitale tweeling: een virtuele kopie waar je kan shoppen, kletsen en rondwandelen zonder een stap uit je woonkamer te zetten. Ga je straks ook virtueel kuieren op de Meir?
Als het van het trendy Singapore afhangt, alvast niet om tweedehands te kopen. Waarom zou je, als je kan ‘swappen’ – en zo een eindeloze kleerkast krijgt – of ‘upcyclen’ en ‘customizen’. Bij Freitag maken ze je tas volledig uniek en op jouw maat. En met creatieve broedplaats Design Orchard is de toekomst van de modesector helemaal gegarandeerd.
Niet alleen het programma, maar ook de deelnemerslijst loopt goed vol. Al meer dan twintig ‘industry leaders’ en CEO’s uit de Benelux gaan van 13 tot 19 oktober 2024 mee. Trends ontdekken en begrijpen doe je immers het best door te reizen, te proeven, te zien en te luisteren. Wil je Singapore ontdekken in het gezelschap van andere topprofessionals uit de retail?