Influencermarketing is hot: merken en retailers werken samen met bekende mensen die een groot publiek bereiken op sociale media. Authenticiteit is daarbij een sleutelwoord, maar hoe bewaken adverteerders die oprechtheid?
Sterk geprofessionaliseerd
Boodschappen op Instagram, filmpjes op YouTube, grappige dansjes op TikTok: merken surfen graag mee op het soms erg grote onlinebereik van bekende figuren. Spontaniteit, oprechtheid en authenticiteit zijn troeven die op sociale media het verschil maken met klassieke reclame in de traditionele media. De afgelopen jaren is influencermarketing sterk geprofessionaliseerd, zowel aan adverteerderszijde als bij agentschappen en bij influencers zelf.
Op het RetailDetail Congress, dat plaatsvindt op 28 april in Antwerpen, gaan we daar dieper op in: we wijden een volledig middagprogramma aan influencermarketing. Caroline Hombroukx van Samsung, Jelena Janssens van IKEA en Hannelore Tytgat van Sebago komen hun visie toelichten in een panelgesprek. Naast adverteerders komen ook enkele influencers zélf getuigen over hun aanpak. Shanice Engel van agentschap Oona belicht trends en data. We gaan ook in op de reclameregels rond boodschappen op sociale media. Een must voor marketeers! Tickets bestellen kan via deze link.