Hercules Trophy legt nadruk op teamwork
De Hercules Trophy is een populair sportfestival voor bedrijven, dat sinds 1999 jaarlijks wordt georganiseerd in De Nekker in Mechelen. Telkens worden zowat 15.000 bedrijfsmedewerkers samengebracht, die elkaar in een onvervalste Belgische festivalsfeer bekampen in twaalf ludieke proeven.
In tegenstelling tot de klassieke sportevenementen ligt de nadruk bij de Hercules Throphy echter niet zozeer op het competitie-element maar op het samenwerken binnen het team en op het informele netwerken met teams van andere bedrijven.
Voor zowel grote als kleine bedrijven
Een kleine 70% van de deelnemende bedrijven zijn middelgrote tot grote ondernemingen, zoals Microsoft, AS Adventure, Hubo, CMA CGM, Maersk, BNP Paribas, Walt Disney en Telenet. Maar ook KMO’s zijn van de partij. Zelfs politieke partijen zijn dit jaar aanwezig met vijf teams van de NV-A en een ploeg van Open Vld.
Naast het sportieve deel van het evenement is er overigens ook ruimte voor ontspanning. De afterparty, die wordt ingezet met een barbecue, wordt opgeluisterd door de DJ’s Regi, Peter Luts en Nexuz. Voorts staan lezingen op het programma.
Aan de Hercules Trophy is ook een goed doel gekoppeld: Let’s Go Urban (LGU), de urbanculture-beweging opgericht door Sihame El Kaouakibi.