HEMA wil met de lancering van loyaliteitsprogramma ‘meer HEMA’ de klantentrouw prikkelen. Nederlandse kopers kunnen met een fysieke en een digitale klantenpas in de HEMA app voor extra korting op producten sparen.
Als app en klantenpas
HEMA introduceert het programma omdat er naar eigen zeggen onder trouwe klanten vraag is naar een klantenpas. Klanten die deelnemen krijgen voor iedere euro die ze besteden bij HEMA een punt, dat ze kunnen inwisselen voor digitale vouchers voor korting op verschillende producten naar keuze. Het aanbod aan vouchers verandert maandelijks. Het klantenprogramma krijgt in de toekomst meer diensten, zoals evenents en het opslaan van kassabonnen in de app. Klanten die jarig zijn krijgen bovendien een gratis tompouce.
De klant kan het ‘meer HEMA’-programma in de vernieuwde HEMA-app downloaden of als klantenpas in de portemonnee houden. Online en in de app zijn puntensaldo en beschikbare vouchers in te zien en te activeren. Tot 1 april krijgen nieuwe deelnemers aan het klantenprogramma, naast een welkomstcadeau van 25 spaarpunten, vijf euro korting op hun volgende aankoop.
Meer zicht op aankopen
Hema wil met het programma meer zicht krijgen op klantenaankopen en kopers op basis van hun aankopen beter informeren over producten en aanbiedingen. “Een loyaliteitsprogramma past bij de strategie van HEMA die is gericht op groei in het buitenland, de revitalisatie van HEMA in de Benelux en de ontwikkeling van e-commerce.”, zegt marketingdirecteur Adriana Hoppenbrouwer.
Het warenhuis wil ‘meer HEMA’ gaandeweg ook voor klanten in het buitenland beschikbaar maken. De formule telt in het buitenland ongeveer 700 winkels in zeven landen: Belgie, Frankrijk, Engeland, Spanje en binnenkort ook in Duitsland.